Fredag 26:e juni 2026

Av

Five cats playing and climbing around a pear tree in a lush garden.

Fredag. Idag är jag och Sknårp lediga. Vi sitter ute under paviljongen, jag med mitt kaffe, hon med sin platta. Hönsen har kommit ut och katterna gör oss sällskap. Hade hoppats på att hon skulle sova länge idag, men tji fick jag, 06:30 petade hon på mig och sa att det var morgon, samtidigt som hon drog upp rullgardinerna och rummet blev som att gå in i en kyrka 😵‍💫 Och hon skulle absolut inte gå upp själv. Så jag tog en dusch, sen en kaffe och släpade mig ut. Det skulle ju vara väldigt varmt idag 🌞

Katterna tuktar päronträdet så det mer påminner om en palm än ett päronträd. Grenarna hänger nedåt av tyngd från deras lekar. Som att dom har fixat en platå uppe på trädet. Udda modell men jag gillar det. 🩷 Dom har bra smak på inredningsdetaljer 😆

Idag som sagt. Inga planer för mig och Sknårp, så hela dagen ligger liksom öppen. Funderar om vi ska fly åt nått håll, lämna vardagen och verkligheten och gömma oss i en annan del sommar dalarna för en dag. Veckan har varit intensiv och även om vi bara sitter i en bil hela dagarna så är det mycket ansvar och saker att hålla reda på. Lärorikt, och samtidigt så är jag nöjd över att det är en begränsad tid jag kör lotsbil. Tacksam att jag fått chansen att jobba som lotsbilsförare, och tanken att med jämna mellanrum prova ett annat jobb för en begränsad tid har vuxit. Man växer både som människa och får samtidigt en annan förståelse för andras yrken. Ett tips från coachen.

Vi har just döpt vårt udda päronträd till Mount Katt-Päron. Check på den ✔️

Kaffet är slut och jag ska fylla på koppen igen, sätta mig i en solstol och försvinna bort i någon diffus hjärnverksamhet.

Ha en fin dag i värmen 🎀

Posted In ,

Lämna en kommentar